Doba, která nastala a se kterou nikdo z nás nepočítal, s sebou přinesla i nový námět na slohovou práci "Můj život v koroně"

Všichni ví, co znamená 11. září. Dnes už  u nás máme i 11. březen. Zůstali jsme doma a příroda si oddychla. Úkoly do školy mě naučily lépe pracovat s počítačem, emailem, stahováním souborů. Díky technologiím jsem se mohla "vidět"s příbuznými a kamarádkami......píše Magda.

Když jsme se dozvěděli, že se zavírají školy, všichni byli nadšení. A já si začala psát deník. Postupně jsem ale zjišťovala, že se mi v karanténě moc nelíbí. Máma sice říká, že je to jedno z jejích nejšťastnějších období v životě, ale já už se doma nudím. Umím si zorganizovat práci do školy, mám hodně volného času na čtení knížek, skamarádila jsem se více se sestrou, ale už se mi v karanténě nelíbí....napsala Hanka.

A  co Adam? ..........Doma jsem se kromě učení do školy naučil i některé domácí práce, ty se mně budou v životě hodit. Docela se divím rodičům, že to se mnou doma vydrželi, když mám tu pubertu! 

Za tu dobu, co není škola, jsem si uvědomila, jak je důležitá nejen kvůli učení, ale i kvůli našemu setkávání. První dny karantény jsem zuřila a nadávala, že je moc učení, ale pak jsem zjistila, že si vůbec neumím zorganizovat práci. A najednou to šlo.......svěřuje se Karolína.

Stejný názor má i Iza..........Tato doba mě naučila lépe si zorganizovat čas a práci, takže i ta fyzika a matika mi s pomocí rodičů najednou šly o něco lépe. A já se mohla víc věnovat svému pejskovi.

Dnešní doba posunula názory žáků pro učitele zcela nečekaně:  Nikdy jsem si nemyslel, že napíšu tuto větu: Docela se mi stýská po škole a po učitelích ( a po spolužácích samozřejmě)......  usmívá se mezi řádky  Kája.

Jak jsem se mýlil, když jsem myslel, že karanténa nebude mít žádný dopad na můj osobní život. Ta doba ukázala, že některé věci jsme brali za samozřejmé, a když nám je virus sebral, zůstali jsme bezradní. Snad už si teď budeme některých věcí vážit více.......to je názor Matěje.

 

Ze slohových prací vybrala jen několik názorů mladých, teprve třináctiletých lidí. 

PaedDr.Valerie Slámová, vyučující češtiny

 

V rámci distanční výuky dostali  žáci 6.- 8. tříd za úkol do výtvarné výchovy vyfotit, nakreslit či namalovat zátiší, které by charakterizovalo tuto nelehkou "koronavirovou" dobu. K vytvoření zátiší měli použít věci ve svém okolí, které současnou dobu vystihují. Např. domácí výuka, šití roušky, dezinfekce, vaření, jídlo, vitamíny, nádobí, úklid, hračky... 

Najít dobré světlo a ty správné předměty poskládat do vyvážené kompozice není pro amatérské fotografy zrovna nejlehčí úkol.

Přesto se  mnohá díla opravdu povedla. Přesvědčte se sami.

Mgr. Eliška Černá a Mgr. Jitka Hybnerová

 
 

Astronomická olympiáda pokračovala i v době koronaviru!

Dva žáci naší školy, Petr Kuchta a Daniel Kupec, se zúčastnili krajského kola astronomické olympiády.

Přestože to zpočátku vypadalo, že krajské kolo nebude, nakonec se vše řešilo online.

Otázky a praktické úkoly nebyly vůbec jednoduché, to mohou kluci potvrdit sami.

Dan Kupec ze 6.A se dokonce umístil na velmi pěkném 8. místě, za což mu všichni gratulujeme.

Za kabinet fyziky Taťjana Frodlová